Rocková škola - logo

The Cult - Weapon of Choice

Vydání nového alba The Cult je událost, která může opravdu vyvolat úsměv. Bezpochyby se jedná o jednu z nejcharakterističtějších kapel narozených v 80. letech, založených na postavách dvou "mistrů", Iana Astbury a Billy Duffyho. Prvního, charismatického zpěváka s láskou k Jimi Morrisonovi a šamanským vizím rocku, druhého, velmi solidního  a talentovaného  kytaristy, zaměřeného na moc riffu. Jejich společná, dlouhá kariéra, i když opakovaně přerušovaná, začala již v roce 1983. Jejich vzestup ke slávě byl ohromný a prodejem miliónů kopií alb, zaujali stálé místo mezi "velikány" 80 let. Postupné zhoršování vztahu Astbury a Duffyho, určilo v roce 1995 konec kapely. Po bouřlivých letech se konečně zdá, že se věci vrátily na své místo a světlo světa spatřilo nové album Weapon of Choice.

Výsledkem je, že krom nepatrných epizod, se toto album jeví jako to nejlepší co The Cult po dlouhé době vytvořili. Album začíná jednou sekvencí písně ve stylu hard-rock Honey from a Knife, poté pokračuje vražednou sérií songů, včetně druhého singlu Lucifer, která bez kompromisu drží úroveň kvality na nejvyšší příčce. Například skladby The Wolf, Life – Death, For the Animals (1. singl),  Amnesia a nádherné, temné balady  Elemental Light e The WIlderness. Singl Lucifer je přímo adrenalinová sprcha, která otevře cestu hyperaktivnímu blues A Pale Horse. Album uzavírají dvě poslední skladby: Siberia ve stylu Dark-Wave a Every Man and Woman Is a Star ve stylu Hard-Glam.

Závěrem je třeba říci, že Choice of Weapon je výborné, skvěle zahrané album, zvláště upozorňujeme na rytmickou sekci Chris Wyse (baskytara) a John Tempesta (bicí). O vynikající produkci se zasloužili Chriss Goss a Bob Rock.

Není co dodat, poslechněme si a poděkujme mistrům Asthburymu a Duffymu, že jsou stále schopni tvořit písně takovéto úrovně!

Tracklist
1. Honey from a Knife